INVISO

Tydelig grafisk identitet

INVISO’s nye lejemål skulle indrettes så der kunne have plads til 30 medarbejdere uden at det virke tomt de dage de kun var 20. Lejemålet skulle vidne om en ungt dynamisk virksomhed i vækst, afspejle deres identitet og understøtte arbejdskulturen.

 

3 zoner

Lejemålet er opdelt i tre områder. Ét til kunder og undervisning, ét til arbejdspladser og et til faglig-socialt samvær. Møderum med forskellig karakter knytter sig til områderne, og man håndplukker det, der passer bedst til det enkelte møde.

Kundeområdet er dér man ankommer. Her svæver en bænk og et bord, fastgjort til bygningens søjler. Begge elementer inviterer til ophold. De samler rummet, deler rummet og udnytter rummets fulde potentiale. Søjlerne tages i brug i stedet for at stå i vejen.

Kontoret er gennemlyst, men samtidig opdelt i mindre områder af to langborde med indbygget strøm; en reol, der akustikregulerer; en Skype-boks til videokonferencer, foret med blå velour samt et skab til overtøj og personlige ejendele. På denne måde består kontoret af rum i rummet, uden vægge fra gulv til loft.

Køkkenet er indrettet med to elementer, en kaffebænk og et højbord, hvilket er en optimal udnyttelse af rummet. På kaffebænken er der altid plads til én til og ved bordet kan man stå hele vejen rundt. Et sted for en, to, mange.

Specialinventar optimerer lejemålets anvendelighed, mens grafik og farver styrker virksomhedens identiet og overfører deres logo til de fysiske rammer.

 

Hvad skal man med en sofa?

INVISO kunne i første omgang ikke se hvad de skulle bruge et møderum med sofa hele vejen rundt til, men gik med til at prøve det af. Nu viser det sig at være optaget hele tiden. Til møder, undervisning, pause, telefonsamtaler osv.

Fakta