Waterfront Shopping

Bymiljø med autencitet og nærhed

Det traditionelle indkøbscenter er blevet redefineret til et moderne bymiljø med autencitet og nærhed. Spacelab har redesignet området ud mod vandet til en moderne landsby, som nu åbner sig mod havneområdet med restauranter og caféer, hvor man kan sidde under cabana’erne og nyde en lun sommeraften.

Inde i bygningen har vi indrettet med fokus på lyssætning, lyd og overflader. Vi har brugt naturlige og taktile overflader og materialer som træ og sten, der udtrykker autenticitet og varme.

Egenskaber som Waterfront Shopping gerne identificerer sig med. Lyd, lys og dufte anvendes aktivt for at sikre, at Waterfront er rart at opholde sig i. Uanset om man befinder sig i parkeringskælderen, på Waterfronts indre gågade eller på toiletterne. En bevidst udnyttelse af lysindfald og lyssætning medvirker desuden til, at huset lever såvel morgen som aften.

Wayfinding binder huset sammen

Selve huset er Waterfronts medie og den vigtigste kommunikationsflade. Ved hjælp af grafisk design og skiltning har det været sigtet at skabe imødekommende, tydelig og venlig kommunikation på alle husets etager, som gæsterne kan navigere og orientere sig efter.

Waterfronts nye identitet med et nyt logo fungerer som en klar og en letaflæselig afsender på al kommunikation, der gør huset nemt at navigere i.

Autentiske materialer

Området langs molen inviterer kunderne til at slå sig ned ved vandet med mulighed for at sidde i læ og derved forlænge sæsonen. Med delvist overdækkede rum og transparente skærme er der opnået en lethed, som binder rummene sammen, samtidig med de er tydelig defineret.

Der er arbejdet med enkelthed og robuste materialer, som kan stå uden året rundt uden at blive hærget af vind og vejr.

Elementerne er træ, sand, vand og beplantning, suppleret med forskellige møbler der understreger den lidt sydlandske stemning.

 

Projektet er udført i samarbejde med Holmris og Copenhagen Windows.

Få et gratis byggemøde

Bliv ringet op.




Eller ring til os på +45 36 46 58 54

Fakta