VI SER MULIGHEDER .

VI SER MULIGHEDER .

ARKITEKTUR, DESIGN, INDRETNING,

PROCESSER, ANALYSE & WORKSHOP

  • slide
  • slide
  • slide
  • slide
  • slide
  • slide
  • slide
  • Himmel og shopping
    Redefinering af et traditionelt indkøbscenter til et moderne oplevelsescenter som bygger på det nutidige menneskes behov for autenticitet og nærhed. En moderne landsby, som åbner sig mod havneområdet med restauranter og cafeer, hvor man kan sidde under cabanerne og nyde en lun sommeraften.

    Projektet er udført i samarbejde med Designbrokers og Copenhagen Windows.

  • Sammen og hver for sig
    Målet har været at omdanne Waterfront til et lyst, indbydende og imødekommende hus at opholde sig i – for såvel gæster som ansatte. I indretningen af huset har der været fokus på lyssætning, lyd og overflader. Vi har brugt naturlige og taktile overflader og materialer som træ og sten, der udtrykker autenticitet og varme. Egenskaber, som Waterfront gerne vil symbolisere.

  • Enkelt og robust
    Med delvist overdækkede rum og transparente skærme er der opnået en lethed, som binder rummene sammen, samtidig med de er tydelig defineret.

    Der er arbejdet med enkelthed og robuste materialer, som kan stå uden året rundt uden at blive hærget af vind og vejr.

  • Sydlandsk stemning
    Udendørs blev der skabt cabanaer, som inviterer kunderne til at slå sig ned ved vandet med mulighed for at sidde i læ og derved forlænge sæsonen.

    Elementerne er træ, sand, vand og beplantning, suppleret med forskellige møbler der understreger den lidt sydlandske stemning.

  • Aktiv anvendelse af lys og lyd
    Lyd, lys og dufte anvendes aktivt for at sikre, at Waterfront er rart at opholde sig i. Uanset om man befinder sig i parkeringskælderen, på Waterfronts indre gågade eller på toiletterne. En bevidst udnyttelse af lysindfald og lyssætning medvirker desuden til, at huset lever såvel morgen som aften.


  • Guider kunderne fra kælder til kvist
    Selve huset er Waterfronts medie og den vigtigste kommunikationsflade. Ved hjælp af grafisk design har det været sigtet at skabe imødekommende, tydelig og venlig kommunikation på alle husets etager, som gæsterne kan navigere og orientere sig efter.

  • Klar og imødekommende kommunikation
    Waterfronts nye identitet med et nyt logo fungerer som en klar og en letaflæselig afsender på al kommunikation, der gør huset nemt at navigere i. Allerede i parkeringskælderen bliver gæsterne mødt af en imødekommende kommunikationsflade.

Waterfront Shopping

FAKTA:
3.000 m²
Koncept, specialinventar, overflader og belysning
Bygherrerådgiver

LIGNENDE PROJEKTER:
Lyngby Storcenter
Frederiksberg Centret